Site Overlay

even niet bereikbaar

Het is een maandagmiddag rond half twee. Het is de piek in de aanmeldingen op de SEH. Om de 92 seconden, ja ik heb het laten meten, gaat mijn telefoon met een collega die een patient wil aanmelden, een verpleegkundige die vertelt dat een patient is aangekomen, een co-assistent of arts-assistent die supervisie wil, een afdeling die een collega zoekt maar het telefoonnummer niet weet(!) en ga zo maar door..

Het is op deze maandag middag, je mag hier ook elke andere weekdag voor lezen, onmogelijk om in gesprek te gaan met een patiënt. Om de twee vragen gaat de telefoon. Door de continue stroom van onderbrekingen vergeet ik zaken. Het onmogelijk om echt te luisteren naar de patiënt. En dat is nu net het leuke en mooie van mijn vak en het geen waarmee de patiënt echt beter wordt.

Dus als u in de middag even geen antwoord krijgt en de telefooncentrale zegt dat ik niet bereikbaar ben, weet dan dat ik tijd aan het nemen ben voor uw patiënten, sorry.

Author: Michiel

Sinds 2008 werkt ik als SEH-arts KNMG in het Deventer Ziekenhuis. Ik heb een passie voor eHealth en in het bijzonder mHealth. Als lid van de ‘denktank eHealth’ en de 'Werkgroep Open EPD' ben ik betrokken bij de invoering van diverse eHealth-projecten binnen het ziekenhuis. Als SEH-arts maak ik in mijn dagelijks werk op de afdeling spoedeisende hulp gebruik van mogelijkheden die eHealth en mHealth bieden om de acute zorg te stroomlijnen en om ‘patient empowerment’ te bevorderen. Ik kom graag eens bij u langs om een kop koffie te drinken en te vertellen hoe ik Apps, iPad en iPhone gebruik voor mijn acute patiënten en wat mijn visie is op de digitale ontwikkelingen in de zorg.